Wij zijn creatieve campagnemakers. Toffey werkt aan ideeën die gezien moeten worden. We geven vorm aan merkwaardige initiatieven en verbinden deze met het juiste publiek. Campagnes die blijven plakken. Typisch Toffey.

Stuk van het Jaar

2 september 2016
0
Toffey

Details

stukken

Na twee succesvolle edities in 2013 en 2014 wordt in 2016 het Stuk van het Jaar voor de derde keer georganiseerd. Een derde editie brengt een uitdaging met zich mee. De nieuwigheid is van het evenement af. Hoe zorgen we er voor dat het ‘fris’ blijft aanvoelen en de gewenste belangstelling krijgt?

De projectgroep Stuk van het Jaar bestaat uit vijf vrijwilligers van deelnemende archieven. Binnen de projectorganisatie bestaat de wens verder te professionaliseren op organisatie-, marketing- en communicatiegebied, het merk verder te versterken en opgedane kennis over te dragen aan het archiefveld en andere erfgoedsectoren. Het voornaamste doel van de verkiezing is het vergroten van draagvlak, waardering en bekendheid van de archieven onder het publiek en in de pers.

Stuk van het Jaar
Stuk van het Jaar is het online publieksevenement van de Nederlandse archieven. Gedurende de maand oktober presenteren alle deelnemende archieven hun archiefstuk en bepaalt het publiek hét Stuk van het Jaar. In 2016 sluit de verkiezing weer aan bij het thema van de Maand van de Geschiedenis: ‘Grenzen’. De archiefstukken die meedoen aan de derde editie van deze verkiezing zijn soms van nationaal historische waarde, andere vallen op door hun vormgeving, weer andere door hun persoonlijke karakter.

Sessies
Onder begeleiding van Toffey zal de deskundigheid van de projectgroep verder professionaliseren. Middels zeven inhoudelijke sessies begeleiden we het gehele marketing- en communicatie proces voor 2016. Door in verschillende sessies gedurende het jaar deze thema’s aan bod te laten komen doorlopen we samen het gehele traject. Toffey leidt de sessies, waar nodig aangevuld met mensen en expertise vanuit ons netwerk. Wij bereiden de sessies inhoudelijk voor en bewaken de output, zodat in elke fase de nodige concrete middelen worden opgeleverd of de juiste acties in gang worden gezet.

Sessie 1: Interne buzz creëren: het activeren van archieven
Sessie 2: Campagneontwikkeling: ontwikkeling van concept en strategie
Sessie 3: Ambassadeurs en partners
Sessie 4: Storytelling
Sessie 5: Stem op Het Stuk van het Jaar: stemmen, stemmen, stemmen!
Sessie 6: Evalueren en opstellen handboek 2018
Sessie 7: Presentatie eindpublicatie

www.stukvanhetjaar.nl

Deel dit artikel:

Toggle This
  • logo-inlog
  • Burgemeester Brokxlaan 8-84, 5041 SB, Tilburg | koffey@toffey.nl | www.toffey.nl
    Niki +31 (0)6 45 21 11 26 | Nino +31 (0)6 36 33 67 21 | Laura +31 (0)6 51 21 60 85