Ideeën die gezien moeten worden. Van tattoo-art en talentenjachten tot festivals voor funshoppers. Wij zoeken een podium voor jouw paradepaardje. Of we bouwen er een. Voorzien van een gedurfde strategie sturen wij jouw campagne de wijde wereld in. Bekijk de campagnes waar we trots op zijn.

Kunstbende

Kunstbende 2017 gaat van start en de jonge talenten van Nederland kunnen zich weer inschrijven. Om te zorgen dat we geen talent missen en iedereen direct snapt waarom het zo leuk is om mee te doen aan Kunstbende, gaat Toffey aan de slag met campagne. Alle talenten verzamelen! Ben jij jong (13-18), origineel en goed in Dans, DJ, Expo, Fashion, Film, Muziek, Taal of Theater? Schrijf je dan in voor Kunstbende. De winnaars van de regionale voorrondes gaan door naar de landelijke finale. Wie weet eindig jij als winnaar op een van de podia van bijvoorbeeld Mysteryland of International Film Festival Rotterdam. Let’s go backstage! Met de krachtige en opvallende grafische huisstijl ontworpen door FESTINA.XXX in the pocket, heeft Toffey zitten broeden op een brand new campagnebeeld. De basis voor dit campagnebeeld ligt bij het gevoel, de spanning, de adrenaline die je voelt voordat je het podium op gaat. De vreemde ruimtes waar je jezelf klaarmaakt, waar je voor je gevoel uren zit te wachten, waar je je zenuwen de baas moet zijn, spelen daar een belangrijke rol in. De backstage ruimte is de perfecte plek om nog even gek te doen, te relativeren, lol te trappen. Geinspireerd door de Instagram en Snapchat-accounts van authentieke artiesten, legde Toffey dat gevoel vast in een beeld. Een beeld dat de taal spreekt van jongeren. Talenten voelen zich aangesproken, ze herkennen de persoon op de foto, ze herkennen zichzelf. Ze herkennen het gevoel. Met vijf verschillende backstage locaties, de verschillende Kunstbende disciplines in beeld en met vijf supertalenten in de hoofdrol kan dat niet missen. De modellen: Jeffrey Creepadhu Loewenicht is danser en winnaar van Kunstbende 2016. Roos Wiltink is actrice, je kent haar misschien van de film Aanmodderfakker of als Rosa uit de TV serie Hoe Overleef ik…? Het 16-jarige Instagram-talent Annegien Schilling, heeft met haar page Fetching Tigers 743K volgers weten te bemachtigen. Martijn Lakemeier is de jongste winnaar van een Gouden Kalf ooit. Het speelde de hoofdrol in de verfilming van het boek Oorlogswinter. De altijd vrolijke Lim Xue Jing is dj en designer. Voor Kunstbende werkte Toffey samen met niemand minder dan: Fotografie: Rachel Schraven (Rachel Photography) Styling: Lois van Galen Last (Olive Dahl) Hair & Make-up: Tynke Jeeninga Locatie: Patronaat www.kunstbende.nl
0
0

Human Rights Tattoo

6773 mensen laten zich tatoeëren voor de rechten van de mens. 6773 tattoos Toen Tilburg Cowboy Sander van Bussel met het idee kwam om de gehele verklaring voor de rechten van de mens, letter voor letter op 6773 mensen te tatoeëren waren wij meteen gegrepen. Toffey zag de potentie van dit gigantische community kunstwerk en is vanaf dag één betrokken bij zowel de ontwikkeling van verschillende communicatie-uitingen (website, brochures) als het algehele management en PR. Een onwaarschijnlijk project Human Rights Tattoo (HRT) is een goed voorbeeld van een onwaarschijnlijk project dat perfect past binnen het profiel van Toffey. Op het moment van schrijven zijn er ruim 3000 tatoeages gezet, naar verwachting gaat het project nog vier jaar duren. Onze letters Niki – nummer 46 - I Nino – nummer 1559 - R Laura – nummer 3320 - E Een koffer vol verhalen De moord op collega kunstenaar en mensenrechtenactivist Steven ‘Nyash’ Nygah in Kenia motiveerde Sander om Human Rights Tattoo te starten. Niki reisde met Human Rights Tattoo mee naar Nairobi (Kenia) en Johannesburg (Zuid Afrika), waar de roots van het project liggen. Er werd een documentaire over deze reis gemaakt: ‘Een koffer vol verhalen’. [vc_video link='https://vimeo.com/104439672'] Management, communicatie & strategie Voor Human Rights Tattoo zijn we verantwoordelijk voor communicatie-uitingen, algemeen management en PR. Partners Voor Human Rights Tattoo werken wij samen met Tilburg Cowboys, .Tim Digital Marketing Professionals en The Cre8ion.Lab.
0
0

Popsport

For artists only Popsport is een coachingsprogramma dat jongeren verder helpt in de muziek. For artists only! Dat gevoel moet terugkomen op alle plekken waar je Popsport tegenkomt. Je bent een artiest en Popsport opent de deuren van deze nieuwe wereld waar jij thuishoort. Met een campagne die zowel in beeld als tekst activerend en aansprekend is, helpt Toffey Popsport met het bereiken van jonge talenten. Wall of Fame Popsport helpt je met het najagen van je dromen en introduceert je in de muziekindustrie. Met wie krijg je te maken en welk traject staat jou te wachten? Om een beter beeld te geven van hoe jouw Popsport jaar eruit ziet en welke kansen Popsport je geeft, maakten we een ‘Wall of Fame’ waar succesverhalen van oud-deelnemers terug zijn te zien. Ook de coaches, veelal bekende koppen uit de muziekwereld, zie je via social media terug. Hoe cool is het als de drummer van de Staat jou gaat coachen? Ik heb een supertalent gescout! Talent wordt vaak wel herkend, maar vaak wordt er niet echt iets mee gedaan. Popsport roept iedereen in Nederland op om talent te scouten. Via social media maar ook via scoutskaarten word je gevraagd om je ogen open te houden. Herken jij talent? Laat het dan weten via de scoutspagina op popsport.nl.
0
1

Brabant C

Brabant C Brabant C is in februari 2015 gestart. Nu, ruim anderhalf jaar later, zijn de eerste resultaten zichtbaar. Op 1 december 2016 vindt het allereerste Brabant C Partner Event plaats. Een goed moment om de eerste resultaten te laten zien en daar draagt Toffey een steentje aan bij. Brabant C investeert in cultuur Met het investeringsfonds Brabant C stimuleert de provincie dat in de toekomst in Brabant meer kunst en cultuur van nationaal en internationaal niveau te zien én te beleven is. Brabant C heeft drie kerntaken: het verbinden van de personen en organisaties achter culturele initiatieven, het aanjagen van kansrijke initiatieven en het financieren van bijzondere culturele projecten. Spot on In anderhalf jaar tijd werkte Brabant C aan een indrukwekkend portfolio met ruim 35 initiatieven. Film De Helleveeg won twee Gouden Kalveren, Woo Hah! en DIT Fest werden bij de European Festival Awards als Newcomer of the Year genomineerd, VPRO Medialab werd met De Volmaakte Mens genomineerd voor Prix Europa en verschillende kranten schreven lovende recensies over onder andere Breda Photo, Woo Hah! en LIGHT. Spectaculaire resultaten die (voor een deel wellicht) niet behaald werden zonder de steun van Brabant C. Tijd om de eerste resultaten van Brabant C in de spotlights te zetten. Projecten in de hoofdrol Toffey werkte aan een showreel, een presentatie en nieuwe visitekaartjes voor Brabant C. In een videopresentatie (showreel) van tweeëneenhalve minuut neemt Brabant C je mee langs alle projecten van de afgelopen anderhalf jaar. De compilatie van videomateriaal en fotografie zorgen voor een indrukwekkend geheel. Een portfolio om trots op te zijn. Dit showreel sluit af met een blik op de toekomst. Er is tijd én geld beschikbaar, maar hoe geven we hier in samenwerking invullen aan? Ook maakte Toffey een beeldende presentatie die ingezet werd op het Brabant C Partner Event en in Brazilië, waar Brabant C was uitgenodigd voor een conferentie. De vraag om nieuwe visitekaartjes vult Toffey in door gebruik te maken van de mooiste beelden uit het portfolio van Brabant C. In een eerste oplage van twaalf versies laat Brabant C hiermee een super divers portfolio zien, met (internationale) allure.
0
0

DIT

Een Do-It-Together festival dat de energie van Eindhoven reflecteert, voor en door de creatieve en innovatieve voorhoede van de stad, hoe zet je dat in de markt? DIT is Anders Sinds januari  2015 is Toffey doing it together.  Als de rechterhand van Siem Nozza lanceert Toffey een nieuw initiatief, een festival  waarbij de  scheidslijn tussen organisator, artiest, bezoeker, bedenker of deelnemer volledig vervaagt is en samenwerken voorop staat. DIT Editie #0 & #1 DIT brengt de innovatieve en creatieve voorlopers en gangmakers van Eindhoven en daarbuiten bij elkaar. Inmiddels heeft DIT meerdere edities achter de rug en nog vele meer zullen volgen. DIT strijkt jaarlijks neer op Plug In City, het Veemgebouw, op het strand bij Onder de Leidingstraat, Area51, het Ketelhuisplein en het Klokgebouw. Met Hemelvaart is heel Eindhoven DIT. En omgekeerd. Op het Stationsplein, in de binnenstad en zeker ook op Strijp-S wordt DIT tot een hoogtepunt gebracht. DIT is een experiment en wordt als business-model doorontwikkeld. In de vorm van een blauwdruk zoeken we in samenwerking met Brabant C en Camilla van de Boom naar een manier om wereldwijd steden te verduurzamen door nieuwe verbindingen te maken door middel van een Do-It-Together formule. DIT is ook Design Als opmaat naar editie #1 van DIT (Hemelvaart 2016) bood het DIT-collectief tijdens Dutch Design Week een podium aan creatieven en innovatieven. Onder het mom ‘DIT is ook Design’ werden in een spannende expeditie door het centrum van Eindhoven de randen van design opgezocht. Van een 3D geprinte jurk tot meubels van vogelgriepkippen en opwindbare glazen dildo’s. DIT is ook Design! Toffey was – als onderdeel van het DIT collectief – één van de drijvende krachten achter de etalageroute. Samen met Scherp Ontwerp hebben we dagelijks de ‘DIT is ook een Design Krant’ uitgegeven. Een krantje met interviews, updates, een plattegrond en aankondigingen voor de leukste feestjes! DIT feest gloeit Een gloeiend feestje ter opening van Glow Next op Strijp-S. Daar is Toffey natuurlijk van de partij! DIT is Taipei DIT is niet alleen Eindhoven. Integendeel: DIT is ook Taipei! DIT is door de Taiwanese regering, Cultural Affairs en Brainport Development uitgenodigd om naar Taipei te komen om DIT door te ontwikkelen. Siem Nozza is als ‘designer in residence’ naar deWorld Capital Of Design gevlogen en heeft daar een super succesvolle nuleditie opgezet. Toffey droeg vanaf de zijlijn, als mental coach , social-media en websitebeheerder, haar steentje bij. DIT is very international! Toffey doet DIT Het takenpakket van Toffey bestond uit het projectleiderschap, conceptontwikkeling, subsidieaanvraag, branding, marketing en strategie. Met kernwoorden als verbinden, initiëren en inspireren creëert DIT een platform waar samenwerking ontstaat. De negen regels van het manifest vormen de basis van DIT. DIT is een proces. Daarom besloten we het proces inzichtelijk te maken. Op de website en social media zijn alle meetings met partners terug te vinden in korte video’s. Via de tijdbalk is het proces te volgen. Conceptontwikkeling, website, branding, projectmanagement, marketing & strategie Voor DIT ontwikkelden wij: concept, manifest, projectplan, huisstijl, website, content, aankleding, social media kanalen. Partners Voor DIT hebben wij samengewerkt met Extrema, ScherpOntwerp, Gemeente Eindhoven, TEDx, Dutch Design Week, Baltan Laboratories, VPRO Medialab, High Tech Campus, Rockstart, Brainport Park, Reframe Festival, VRMaster, Just Like Your Mom, Nul Zes, Barefoot Wine, Summerlabb, Broeinest, Jasper Snoek, Beerze Bier, Rabobank, Eindhoven365, Lars Forza, Groener Gras, Mud Magazine, Radio Royaal, Ketelhuis, Pastry Club, Plug In City.
0
0

De ASN Bank Wereldprijs

Slimme ideeën voor een betere wereld. Toffey ondersteunt de ASN Bank met haar campagne voor de ASN Bank Wereldprijs. De ASN Bank De ASN Bank biedt jonge ondernemers met slimme ideeën voor een betere wereld een vliegende kans. Dat vindt Toffey een goede zaak en een kans om met oud-collega Toffie Milou samen te werken laten we natuurlijk niet schieten. Wervelende wervingscampagne Iedereen met een slim idee kan zich opgeven voor de ASN Bank Wereldprijs. Maar hoe bereik je die  knappe koppen met slimme ideeën? En misschien nog wel belangrijker, hoe zorg je dat ze hun idee daadwerkelijk insturen? De campagne lag al op de plank. Toffey droeg haar steentje bij door de campagne voor de ASN Bank Wereldprijs aan te scherpen en te verstevigen. Een Wereldprijzen Pakket Na een wervelende wervingscampagne dient er gestemd te worden. Toffey ontwikkelde hiervoor een wereldprijzen-pakket. Stemmers maken kans op een pakket vol producten en diensten van oud-deelnemers aan de ASN Bank Wereldprijs. De prijs dient tevens als een Wall Of Fame want niet de minste merken, onder andere Tony Chocolonely, Fairphone, Dopper, Toms en Fjall Raven zijn vriend van de wedstrijd voor mensen met slimme ideeën. De winnaar van de publieksprijs krijgt 1 euro per uitgebrachte stem tot een maximum van 5.000 euro. Veel stemmen levert dus een flinke prijs op. Ondersteuning, conceptontwikkeling en ontwerp Voor De ASN Bank Wereldprijs ontwikkelden wij: wereldprijzen-pakket, een flink aantal banners, Instagram strategie. Maar vooral dachten we mee over de campagne en waren we een sparringpartner.
0
0

InScience

Toffey in science InScience – Dutch International Science Film Festival beleeft in november 2016 haar tweede editie. Tijd om het festival echt op de kaart te zetten. Kan Toffey het marketingteam extra slagkracht geven? The (Un)Known Met het festivalthema als basis, zochten we samen met Another Day naar de juiste campagne voor de tweede editie van InScience. Na flink wat brainstormen rolde dat een campagne uit en bedachten we een strategie om de campagne verder uit te rollen en toe te passen. Dit zie je bijvoorbeeld terug op www.insciencefestival.nl, die de Toffies verbeterden en voorzagen van een interactief blokkenschema. Ook zie je de campagne weer terug in de trailer die we maakten met de filmmakers Christian van Duuren en Hugo de Kok. Daarnaast ondersteunt Toffey bij verschillende klussen die het festival in november weer een succes maken! De trailer maakten we samen met Christian Van Duuren, Hugo de Kok, Wouter Verheul, Elephant Ears, Nina van Koppen en de boys van Studio Another Day. Met dank aan Simon Vennekens en het Honigcomplex! www.insciencefestival.nl
0
0

Some Shorts

Een pionier "Wie hebben het voor het zeggen in de Nederlandse filmwereld? Wie verdelen het geld? En wie krijgen het geld? De Filmbonzen Top 20 van Het Parool en de Filmkrant, rangschikt de sterren vóór en de makers en bobo's achter de camera." Wouter Jansen werd door Het Parool uitgeroepen tot een van de twintig meest invloedrijke beeldbepalers van Nederland. In een artikel in aanloop naar het Nederlands Film Festival wordt hij in een adem genoemd met Paul Verhoeven, Matthijs van Nieuwkerk en Carice van Houten. Als programmamaker van Go Short zet Wouter Jansen de korte film weer op de kaart. Met zijn distributiebedrijf Some Shorts zorgt hij ervoor dat (Nederlandse) korte films overal te zien zijn. Wouter Jansen heeft contacten over de hele wereld en zorgt ieder jaar voor vele (wereld)premières en vertoningen van korte films op festivals wereldwijd. De ene film is korter dan andere Het roster van Some Shorts bestaat uit een gelimiteerde selectie van sterke en vooruitstrevende films. Met vertoningen op Cannes, Berlinale, Visions du Réel, San Sebastian, SXSW, IDFA, DokLeipzig, IndieLisboa, Oberhausen Kurzfilmtage, IFFR, Sheffield Doc/Fest en Palm Springs Shorts Fest is Some Shorts verantwoordelijk voor ongeveer 600 vertoningen en 120 awards per jaar. Een bijzondere prestatie waar Toffey veel bewondering voor heeft. Some Shorts heeft behoefte aan een digitale display om alle films op een vernieuwde manier te etaleren. Een mooie aangelegenheid voor Toffey om een spiksplinternieuwe website voor Some Shorts te ontwikkelen.
0
0

Dwalerij

New York heeft de Brooklyn Flee, Londen de Camden Lock Market en Amsterdam De Hallen. Ze hebben er allemaal één, een hippe iconische zondagsmarkt. Maar hoe zet je eigenlijk in Tilburg zo’n innovatieve zondagsmarkt in de markt? Markt voor foodies en funshoppers De Dwalerij is een te gekke zondagsmarkt voor foodies en funshoppers. Iedere laatste zondag van de maand wordt de Noordstraat in Tilburg omgetoverd tot een innovatieve markt. Alle ingrediënten voor een volmaakte zondag zijn aanwezig. Nu Toffey nog! Website, campagne, merkzichtbaarbeid, PR en (online)communicatie Voor de Dwalerij ontwikkelden wij: de website, online marketing, publiekscampagne, aankleding en PR. Lawless & Lotski is verantwoordelijk voor het te gekke artwork! Partners: Lawless & Lotski www.dwalerij.nl
0
0

B*THERE Festival

Een kick-ass publiekscampagne B*THERE festival stond in 2016 voor een uitdaging. Het festival is niet langer gratis toegankelijk. Toffey is gevraagd om met de organisatie een professionaliseringsslag te maken en een kick-ass publiekscampagne te ontwikkelen. B*THERE is the shit! Twee avonden vol toffe bands, verrassende pop-up acts, vette DJ’s en nog veel meer. Vrijdag 21 en zaterdag 22 oktober 2016 herrees B*THERE festival op de Parade, midden in het centrum van ’s-Hertogenbosch. B*HERO Onder het motto 'B*THERE is the shit' ontwikkelde Toffey een campagne om de zichtbaarheid van B*THERE te vergroten in de stad. B*THERE presenteerde een krantje met lokale helden. Vette plekken en toffe zaken die net zo 'the shit' zijn als het festival op de Parade zelf. B*HERO is een keurmerk voor toffe tentjes, places to be en hippe zaakjes in Den Bosch. Het is een wisselwerking. B*Heroes liken en delen de B*THERE social media-posts, zijn trots op het B*Hero-schap en dragen dit actief uit. Een echte win-win dus. Website, campagne, merkzichtbaarbeid, PR en communicatie Toffey ontwikkelde de website, de B*Hero actie, de publiekscampagne en bood ondersteuning in de PR. Partners Voor B*THERE Festival werken wij samen met projectbureau WY. Studio Daad en Studio Turbo zijn verantwoordelijk voor de kick-ass grafische vormgeving!
0
0

Marketing Tilburg

Citymarketing Tilburg 1+1=013. Dat weten wij bij Toffey allang. Maar hoe zorg je ervoor dat heel Nederland en de rest van de wereld ook weet wat Tilburg allemaal in zijn mars heeft? Toffey ondersteunt Marketing Tilburg in haar missie om het beste van Tilburg aan de wereld te laten zien. De activiteiten en uitingen zijn verschillend. PR Met een kick-ass PR systeem trekken we de aandacht van journalisten en media in binnen- en buitenland. Toffey verzorgde namens Marketing Tilburg de PR voor onder andere Tilt, Luchtbucks Ria, Mei Markt, Human Rights Tattoo en Monica Lewinsky. Tilburg Quartets Mag ik in de categorie evenementen van jou de Tilburgse Kermis? Voor een delegatie Britse reisbureaus ontwikkelde Toffey een Tilburg Kwartelspel. Zo leer je nog eens wat over Tilburg. Het kwartetspel werd zo goed ontvangen dat het inmiddels te koop is bij boekhandel Gianotten en het VVV. Tilburg Studentenspel Hé, jij daar! Klaar om een potje te rikken? Toepen? Klaverjassen? Een van je belangrijkste gadgets tijdens je studententijd: een pakje kaarten. Voor de nieuwe aanwas studenten maakte wij een Tilburg Kaartspel waarbij je in verschillende categorieën kennismaakt met 52 hotspots in de stad. Oh my, my! Met 24 vlaggen worden ruim 3.000 nieuwe studenten in Tilburg feestelijk onthaald. Tilburg gooit haar charmes in de strijd en begroet de studenten op een verleidelijke manier. 24 vlaggen wachten de studenten op en fluiten ze na. Toffey is verantwoordelijk voor het concept en het ontwerp van de kleurrijke vlaggen.
0
0

Food Hall 88

Komt u bikken? Vanaf april 2016 popte Food Hall 88 op in de industriële spoorzone van Tilburg. Een plek waar je tien weken lang op donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond heerlijk kon eten en chillen. Van vegetarische hotdogs tot lokaal bier en van dim sum tot oreo cheesecake. Food Hall 88 is de tijdelijke invulling van hal 88 voordat de verbouwing van dit pand van start gaat. Toffey gaf dit concept een aansprekend gezicht en een overkoepelende uitstraling, alle losse onderdelen smolten we samen tot één geheel. We zorgen voor de identiteit, website, signing, drukwerk en online marketing. In korte tijd bouwden we via Facebook en Instagram een enorme achterban op. Dit succes werd bestempeld, want in oktober opent Food Hall 88 opnieuw haar deuren. Komt u smullen? www.foodhall88.nl
0
0

Foundation of Prosperity

Tilburg is een stad waar humor en kunst hand in hand gaan, waar ruimte is voor experiment en nieuwe initiatieven met lef. Hoe kan kunstproject FOP de beeldvorming over Tilburg bij de landelijke creatieve voorhoede positief versterken? Een economie van liefde en aandacht FOP is een nieuwe valuta. Het ziet eruit als geld en komt in de vorm van biljetten van 10, 20 en 50-duizend. Je kunt er echter niks mee kopen. Je geeft het weg als blijk van waardering of beloning. Tilburg CowBoys hopen met het onbaatzuchtig belonen van mensen een nieuwe economie te ontketenen. Een economie waar bezit geen betekenis heeft en waar welvaart gemeten wordt in aandacht voor elkaar. Met de FOP die je ontvangt kun je maar één ding: doorgeven aan iemand anders die het verdient. Zo ontstaat de economie van Liefde en Aandacht; gulle gevers met een hartvormig gat in hun hand! Aanpak De campagne rondom FOP was gericht op het creëren van een buzz en genereren van media-aandacht. Deze buzz moest ontstaan door de interactie met mensen. In het FOP-casino kon je FOP winnen voor een ander maar ook online kon (en kun!) je FOP aanvragen. We hebben een on- en offline experience rondom FOP gecreëerd en het geheel vastgelegd middels video en fotografie. Content genereren, PR, online platform en marketing Voor FOP ontwikkelden wij: website, video, fotografie en PR-plan. Partners Tilburg Cowboys, Fishhook Media, Kim Vreys fotografie, Tilburg City Marketing. www.foundationofprosperity.org
0
0

Bosch Parade

Bosch Parade Sinds 2010 levert Bosch Parade jaarlijks een hedendaagse stoet van kunstzinnige creaties die in de maand juni een route over Bossche wateren afleggen. Professionele makers, beeldende kunstenaars, vormgevers, componisten, regisseurs en choreografen putten inspiratie uit werk en gedachtegoed van Jheronimus Bosch en vertalen dat naar hun eigen idee.  Het publiek kan de drijvende, peddelende en wadende optocht vanaf de oevers gadeslaan. In 2016 was Bosch Parade natuurlijk extra feestelijk door het Jheronimus Bosch jaar. #paradeplaatje Om online wat reuring te creëren zocht Toffey samen met Bosch Parade en restaurant BUURT naar mooie, grappige en bijzondere plaatjes van Bosch Parade 2016. De fantastische creaties van Bosch Parade gaven genoeg inspiratie om te gekke kiekjes te schieten. De bedoeling was om jouw #paradeplaatje mét de hashtag op Twitter, Instagram, of de speciale Facebookpagina van #paradeplaatje te plaatsen. Een heuse social wall bracht al deze foto's samen. Den Bosch ging los! Jeroen’s Picknickbosch De Bosch Parade voer langs het terras en de kade van restaurant BUURT. Wat kan je daarom beter doen dan bij BUURT een picknickbox kopen en ultiem te genieten van de varende voorstelling? Twee vliegen in een klap. We bedachten een naam, zorgden voor de link met Jeroen Bosch en maakten een ontwerp. Overigens ook prima materiaal voor leuke #paradeplaatjes. www.paradeplaatje.nl
0
0

Kunstbende Noord Brabant

Kunstbende Noord-Brabant 2015 Hacking Tilburg Op een dinsdagochtend in 2015 werd een groot aantal websites van culturele instellingen in Tilburg gehackt door Kunstbende. Onder de slachtoffers van deze grootscheepse actie waren Theaters Tilburg, De NWE Vorst, Het Zuidelijk Toneel, Incubate, Playgrounds Festival, Tilburg CowBoys, Gianotten Mutsaers, Kunstbalie, BKKC, Hall of Fame, Aus Berlin, Smederij Spoorzone, Sounds Records, VJ VeeMee, Boef en de Gelogeerde Aap en Kunstpodium T. De websites linkten korte tijd door naar een pagina over de Brabantse finale van Kunstbende die plaatsvond in de Koepelhal in Tilburg. We hebben een filmpje naar buiten gebracht waarin de ‘overname’ werd opgeëist door Kunstbende. De instellingen hebben laten weten geen schade te hebben ondervonden ;). De hack zorgde voor veel publiciteit en vestigde de aandacht op de Brabantse finale van Kunstbende. Bekijk hieronder de campagnevideo.   Kunstbende Noord-Brabant 2016 Kunstbende zette in 2016 voor de 26e keer haar spotlights aan op zoek naar jong creatief Nederlands talent. De voorronde van Kunstbende Noord-Brabant vond dit jaar plaats in de Verkadefabriek en W2 poppodium in Den Bosch. Opnieuw werd de Brabantse voorronde in een heus festivaljasje gestoken. Aan Toffey de vraag opnieuw reuring te creëren voor dit evenement. Deze vraag was tweeledig: enerzijds het werven van deelnemers voor de Brabantse voorronde en anderzijds het creëren van zichtbaarheid voor deze voorronde op zondag 24 april 2016. Power to the Kunstbende Warriors. Kunstbende is stoer, brutaal en prikkelend. Kunstbende durft. In 2015 hadden we veel succes met de ‘hack-actie’. Een actie die het randje opzocht. In 2016 bouwden hierop verder. Waar we ons in 2016 beperkte tot de websites van culturele instellingen, pakten we in 2016 breder uit. Om direct veel zichtbaarheid te creëren namen we de social media accounts over van gevestigde festivals, poppodia en muzikanten in Brabant. Door een deel van de foto’s ‘af te scheuren’ kwam Kunstbende tevoorschijn als voedingsbodem voor talent. Het Kunstbende talent staat aan de basis van alle gevestigde evenementen en instanties. De Kunstbende Warriors namen opnieuw het internet over en maken de Brabantse voorronde overal online zichtbaar. Om de actie kracht bij te zetten streden ook ‘in real life’ de Kunstbende Warriors er lustig op los. We ontwierpen een reeks posters die voor een deel bestonden uit artwork van een bekend Brabants festival, maar dan afgescheurd want daaronder verscheen Kunstbende! Alle mogelijke wildplekplakken in Den Bosch werden massaal overgenomen. De actie werd geclaimd door een video waarin je de Warriors zowel digitaal als fysiek aan het werk ziet. Kunstbende heeft weer toegeslagen!
0
1

European Social Innovation Week

Ook dát is Social Innovation De European Social Innovation Week is een evenement dat geheel in het teken staat van – de naam zegt het al – social innovation. Maar wat is dat nu precies? We ontwikkelden de campagne ‘Ook dát is Social Innovation’. Aan de hand van aansprekende voorbeelden hebben we lading gegeven aan het begrip. Zilver Holland Zingt Een bijzonder onderdeel van ESIW was afgelopen jaren ‘Zilver Tilburg Zingt’. Een liedjesfestijn voor ouderen en in het bijzonder mensen met geheugenklachten en dementie. Voor de edities in 2015 en 2016 ontwikkelden we een grootsere versie: Zilver Holland Zingt! We schreven zorgcentra in het hele land aan en brachten alle deelnemers via een livestream in contact met de hoofdlocatie. Het resultaat? Een gelegenheidskoor van meer dan 2000 ouderen uit heel Nederland! Betere Buren Pakje Moment Kunstenaarscollectief Tilburg Cowboys lanceerde in het kader van ESIW een bijzonder sociaal experiment. Het ‘Betere Buren Pakje Moment’! Pakketdienst TCB (Tilburg CowBoys) gaf pakjes opzettelijk af bij de buren. Zowel ontvanger als afhaler kreeg vervolgens een ‘afhaalprotocol’ met gesprekstips om het moment van afhalen te intensiveren. Per straat bevatten de pakketjes onderdelen van één complete nieuwe fiets. Iedere buur ontving een los fietsonderdeel, 1 trapper, 1 zadel of een wiel. Er móest contact gezocht worden met de buren om alle onderdelen van de straatfiets bij elkaar te krijgen. Straten met een succesvol in elkaar gezette fiets konden zich tijdens de Social Innovation Week melden voor het laatste verlossende onderdeel, een slot met sleuteltjes voor de hele straat. Een overkoepelende campagne Voor de European Social Innovation Week 2015 & 2016 ontwikkelden we de identiteit, tweetalige website, tekst en ontwerp van het programmaboekje, content social kanalen, een abri-campagne en beeldbank. Partners Voor de European Social Innovation Week 2015 & 2016 hebben we samengewerkt met Wouter le Duc, Jostijn Ligtvoet Fotografie, Tilburg CowBoys en Dirty Paws Media.
0
0

We Are Mundial

We Are Mundial Als lid van We Are Mundial steun je Festival Mundial. Als vriend help je mee het festival nog duurzamer, kleurrijker en internationaler te maken. Je krijgt toegang tot Festival Mundial en wordt uitgenodigd voor de zogenaamde We Are Are Mundial avonden. Dit zijn geheel verzorgde, inspirerende avonden, waar sprekers en talenten uit alle windstreken samen komen. Toffey is Mundial Om uit leggen wat We Are Mundial precies is en wat er op het programma stond van de eerste We Are Mundial XL avond, zorgde Toffey voor een nieuwe website en identiteit. We namen Festival Mundial als uitgangspunt voor de grafische identiteit. Ook verzorgden we verschillende mailingen en droegen we zorg voor de PR. Voor de eerste Mundial XL avond was een zeer bijzondere gast uitgenodigd.. Monica Lewinsky Monica Lewinsky was de hoofdgast van de eerste Mundial XL event. Alhoewel ze zelf niet meer zoveel met de pers te maken wil hebben, kreeg Toffey de opdracht om zoveel mogelijk pers op te trommelen. Met succes! Toffey zette haar medianetwerk in. Naast veel regionale aandacht schonken onder andere Harpers Bazaar, NRC, EenVandaag, SBS Shownieuws en Radio 538 aandacht aan haar aanwezigheid in Tilburg. Dit leverde een grote spin-off plaats voor We Are Mundial. www.wearemundial.nl
0
0

Next Mobility Hack

Next Mobility Hack BrabantKennis, de provincie Noord-Brabant en vele partners afkomstig uit het bedrijfsleven, onderwijsinstellingen en lokale overheden organiseerden op 14 en 15 oktober 2016 de eerste grote mobiliteitshackathon in Brabant. Zo’n 50 professionals en studenten in Eindhoven kwamen samen om te zoeken naar creatieve en intelligente oplossingen voor vervoer in Brabant. Challenge accepted Om te beginnen startten we met de ontwikkeling van een identiteit. Vervolgens ontwikkelden we een online platform waar alles over the Next Mobility Hack te vinden is. Op basis van een tijdlijn gaven we inzicht in het proces van de hackathon. Tegelijkertijd lanceerden we ook een deelnemerscampagne. Welke challenges konden de deelnemers verwachten? Welke updates waren er over het vervoer in Brabant? Wie waren aanwezig bij de hackathon? Dit wil je niet missen! www.nextmobilityhack.nl
0
0

Festival Mundial

Festival Mundial 2012 De vraag Vergroten merkloyaliteit en merkbereik Festival Mundial en vieren van 25e editie. Jubileum Festival Mundial bestaat 25 jaar. Met deze 25e editie wil het evenement definitief afrekenen met het “geitenwollensok-imago” en laten zien dat zij met beide benen in het hedendaagse festival-landschap staat. Toffey wordt ingeschakeld om een campagne te ontwikkelen waarmee een nieuwe doelgroep aangesproken wordt en het merkbereik en de merkloyaliteit vergroot wordt. Een vintage busje In de campagne “Lift mee naar Festival Mundial” staat een vintage Mundial-busje centraal. Met dit busje trekt Festival Mundial de wereld over om overal artiesten en bezoekers op te pikken en mee te nemen naar de viering van het jaar: Festival Mundial. Het busje krijgt een prominente rol in het artwork, op de website is te zien hoe dit symbool door verschillende landschappen rijdt, via de woestijn, door de bergen, langs Rio de Janeiro en New York met als eindbestemming Festival Mundial. Ook in het echte leven rijdt ditzelfde Mundial-busje van heinde naar verre om met het hele land de 25e editie van Festival Mundial te vieren. Via een app kunnen bezoekers spotten waar de Mundial-bus zich die dag bevindt om het feestje mee te vieren. Strategie, identiteit, campagne & PR Voor Festival Mundial 2012 ontwikkelden wij: strategie, identiteit, campagne en PR met bijbehorende website, posters, flyers, promo-video, programmaboekje, teksten, mupi’s, terreinaankleding, bannering, signing en aftermovie. Partners Voor de uitingen van Festival Mundial werken wij samen met The Cre8ion.Lab. Festival Mundial 2013 De vraag Festival dat al 25 jaar plaatsvindt in een park opnieuw in de markt zetten door verhuizing naar industrieel gebied. De grote verhuizing In 2013 verhuisde Festival Mundial van het Leijpark naar de Spoorzone, een industrieel gebied in het stadscentrum van Tilburg. Deze nieuwe locatie bracht ook een verandering op het gebied van acts met zich mee. Van grote namen naar onbekend talent van over de hele wereld. Een gewaagde stap van de organisatie en een uitdagende klus voor Toffey om de bestaande bezoekers kennis te laten maken met het nieuwe Mundial en daar tevens een nieuwe doelgroep mee aan te spreken. Exploring the Urban Fields De nieuwe campagne Exploring the Urban Fields stond in het teken van de grote verhuizing. We hebben de bezoekers in het kenmerkende Mundial-busje mee op reis genomen van het Leijpark naar de Spoorzone. In film, fotografie en tekst hebben we ze kennis laten maken met de nieuwe locatie en het nieuwe Mundial. Vier sterren De eerste editie van Festival Mundial in de Spoorzone werd door NRC bekroond met 4 sterren. Strategie, identiteit, campagne & PR Voor Festival Mundial 2013 ontwikkelden wij: strategie, identiteit, campagne en PR met bijbehorende website, posters, flyers, promo-video, programmaboekje, teksten, mupi’s, terreinaankleding, bannering, signing en aftermovie. Partners Voor de uitingen van Festival Mundial 2013 werkten wij samen met The Cre8ion.Lab, Fishhook Media en Studio M. Festival Mundial 2014 De vraag Tweede editie van Festival Mundial op de nieuwe locatie, hoe pakken we door op succesvolle eerste editie? Explorer In 2014 vond de tweede editie van Festival Mundial in de Spoorzone plaats. We hebben ingezet op het continueren en verdiepen van de reeds ingezette campagne: Exploring the Urban Fields. Het idee van de bezoeker als explorer is in de verschillende uitingen verder uitgediept. Op maat We hebben samen met The Cre8ion Lab een nieuwe website ontwikkeld. Een website die geschikt is gemaakt voor het nieuwe Mundial dat is ontstaan door de verhuizing naar de Spoorzone. Een festival met 18 verschillende locaties en meer dan 120 acts. Om het internationale karakter te benadrukken is de communicatie van de campagne zowel in het Nederlands als in het Engels uitgevoerd. Let’s grow something beautiful Een belangrijk onderdeel van Festival Mundial is sinds de verhuizing naar de Spoorzone the Urban Farm. Een groene speelplaats in het industriële hart van de stad. De gehele editie van Festival Mundial 2014 kreeg echter een groen(er) tintje. Bijvoorbeeld door het experiment met Growing Paper waardoor flyers ontstonden die de wereld mooier maken. De lijnen op de flyer gaven een te vouwen vliegtuigje aan. Na het begraven van de flyer groeien er veldbloemen voor terug. Strategie, identiteit, campagne & PR Voor Festival Mundial 2014 ontwikkelden wij: strategie, identiteit, campagne en PR met bijbehorende website, posters, flyers, promo-video’s, programmaboekje, teksten, VPRO magazine, mupi’s, terreinaankleding, bannering, signing en aftermovie. Partners Voor de uitingen van Festival Mundial 2014 werken wij samen met The Cre8ion.Lab, Fishhook Media en Firma Film.
0
0
Meer
Toggle This
  • logo-inlog
  • Burgemeester Brokxlaan 8-84, 5041 SB, Tilburg | koffey@toffey.nl | www.toffey.nl
    Niki +31 (0)6 45 21 11 26 | Nino +31 (0)6 36 33 67 21 | Laura +31 (0)6 51 21 60 85