Cultuur is belangrijk voor de sociale cohesie in een stad en met name podiumkunsten bieden een uniek platform voor de uitwisseling van multiculturele achtergronden. In die context ondersteunt ForwArt jongeren bij complexe maatschappelijke uitdagingen.
ForwArt werkt met een subsidie van 4,2 miljoen euro van de Europese Commissie. De subsidie wordt toegekend vanuit het Urban Innovative Actions Initiative (UIA). Een Europees fonds dat ingezet wordt voor het oplossen van stedelijke problematiek met innovatieve oplossingen. De Tilburgse beweging wordt gevormd door de Gemeente Tilburg, FashionClash, Corpo Máquina, Het Zuidelijk Toneel, R-Newt, Politie, WonenBreburg, BPD, VolkerWessels, ROC, Omroep Tilburg en Tranzo (Tilburg University). Aan Toffey de taak om ál die partners binnen één communicatiestrategie te laten communiceren.
Toffey is de komende jaren de vaste communicatiepartner van het project. Als een van de eerste stappen ontwikkelden we een huisstijl handboek. Een toegankelijke en begrijpelijke communicatieve basis waarmee jongeren, partners en het brede publieke domein over ForwArt kunnen communiceren. Deze communicatieve lijn is meerstemmig, voortdurend in ontwikkeling en altijd in beweging. Net zoals ForwArt en Tilburg Noord. To be continued dus!
Loop je rond met een idee dat heel erg tof(fey) is? Wil je meer van ons weten? Iemand nodig om te sparren? Wees welkom op ons kantoor op Station Tilburg.
Spoorlaan 35 (Station)
5038 CB, Tilburg
koffey@toffey.nl
013 – 369 95 16