Efteling — Wereld vol Wonderen
Wereld vol
Internationale
campagne

Wereld vol Wonderen
In meer dan zeventig jaar is de Efteling uitgegroeid tot een internationale bestemming met meer dan 5 miljoen gasten per jaar. De dromen zijn nog steeds hetzelfde als toen; gasten laten ontsnappen aan hun dagelijkse realiteit en het prikkelen van verwondering. Samen met het geweldige team van de Efteling, onze vrienden van Fabel Film, fotograaf Willeke Machiels en een aantal van onze favoriete makers produceerden we dé nieuwe internationale campagne voor de Efteling, die ons eraan herinnert dat er meer in de wereld is dan we met het blote oog kunnen zien.
Wonderen maken ons mens. Wij zijn het enige leven dat zich kan verwonderen over het leven zelf. Wij kunnen zien wat met het blote oog niet te vangen is. Wonderen hebben mensen nodig om beleefd te worden.
— Creatief uitgangspunt
Perspectieven
De Efteling is een viering van verwondering. Hier mag je de grote gevoelens binnenlaten, maar je ook heel klein voelen. De teugels loslaten, adrenaline vrij laten stromen en de poorten van je fantasie wijd openzetten. Wonderen zijn voor iedereen anders. Voor de een is het de zonnestraal die door de bomen valt, voor de ander de looping van de achtbaan. Een reis door de Wereld vol Wonderen is daarom niet te vangen door simpelweg een camera op het park te richten. We gingen opzoek naar verwondering vanuit al die verschillende perspectieven.
De globe als verbinder
Het resultaat is een rijke, poëtische campagne die voortbouwt op de bestaande pay-off: Wereld vol Wonderen, met een modulaire opzet die de nadruk legt op persoonlijke interpretaties van wonderen. De campagne helpt met het versterking van het Efteling-merk, voor iedere markt met een verhaal op maat. Om samenhang te behouden introduceerden we de globe. Een tastbare weerspiegeling van de diversiteit aan perspectieven die mensen op de Efteling hebben, afhankelijk van hoe je naar de bol kijkt. Een Wereld vol Wonderen.

Wil je meer weten over dit project of loop je rond met een goed idee? Bel ons dan op 013 – 369 95 16, of mail naar nino@toffey.nl.
Efteling
Wereld vol
Wonderen
Internationale campagne



Wonderen maken ons mens. Wij zijn het enige leven dat zich kan verwonderen over het leven zelf. Wij kunnen zien wat met het blote oog niet te vangen is. Wonderen hebben mensen nodig om beleefd te worden.
— Creatief uitgangspunt
© Efteling — Video: Fabel Film
Wereld vol Wonderen
In meer dan zeventig jaar is de Efteling uitgegroeid tot een internationale bestemming met meer dan 5 miljoen gasten per jaar. De dromen zijn nog steeds hetzelfde als toen; gasten laten ontsnappen aan hun dagelijkse realiteit en het prikkelen van verwondering. Samen met het geweldige team van de Efteling, onze vrienden van Fabel Film, fotograaf Willeke Machiels en een aantal van onze favoriete makers produceerden we dé nieuwe internationale campagne voor de Efteling, die ons eraan herinnert dat er meer in de wereld is dan we met het blote oog kunnen zien.
© Efteling — Fotografie: Willeke Machiels
Perspectieven
De Efteling is een viering van verwondering. Hier mag je de grote gevoelens binnenlaten, maar je ook heel klein voelen. De teugels loslaten, adrenaline vrij laten stromen en de poorten van je fantasie wijd openzetten. Wonderen zijn voor iedereen anders. Voor de een is het de zonnestraal die door de bomen valt, voor de ander de looping van de achtbaan. Een reis door de Wereld vol Wonderen is daarom niet te vangen door simpelweg een camera op het park te richten. We gingen opzoek naar verwondering vanuit al die verschillende perspectieven.
De globe als verbinder
Het resultaat is een rijke, poëtische campagne die voortbouwt op de bestaande pay-off: Wereld vol Wonderen, met een modulaire opzet die de nadruk legt op persoonlijke interpretaties van wonderen. De campagne helpt met het versterking van het Efteling-merk, voor iedere markt met een verhaal op maat. Om samenhang te behouden introduceerden we de globe. Een tastbare weerspiegeling van de diversiteit aan perspectieven die mensen op de Efteling hebben, afhankelijk van hoe je naar de bol kijkt. Een Wereld vol Wonderen.

Kennismaken?

Wil je meer weten over dit project of loop je rond met een goed idee? Bel dan 013 – 369 95 16 of neem contact met ons op via nino@toffey.nl.


















